Ylhäiset ja Alhaiset ottavat toisistaan mittaa nimeämiskilpailussa
Tiistai Big Brother -talossa on ollut täynnä tunteita laidasta laitaan. Puolilta päivin Nabaz kertoo muille jättävänsä leikin kesken ja astuvansa ulos BB-talosta vapaaehtoisesti. Ilmoitus kirvoittaa kyyneleet moneen silmäkulmaan ja Nabaz lausuu kaikille tunteikkaat ja kauniit jäähyväissanat.
Kyynelten kuivuttua elämä talossa jatkuu kahdessa leirissä, sillä Isoveli on jakanut kimppakämppänsä kahtia. Yhdeksännellä viikolla asukkaat on luokiteltu Ylhäisiin ja Alhaisiin.
Iltapäivällä asukkaat löytävät Alhaisten ja Ylhäisten rajaksi merkityn aidan luota kryptisen telineen täynnä puisia numerotauluja. Hieman myöhemmin Isoveli kuuluttaa Alhaisia siirtymään terassin istuimille ja Ylhäisiä olohuoneen sohville kuulemaan nimeämiskilpailun tehtävänannon.
Tämän viikon nimeämiskilpailu käydään Ylhäisten ja Alhaisten välillä. Tehtävänä on rakentaa 25:n erillisen kappaleen avulla ehjä Pentamino-kuutio sille osoitetulle alustalle.
Viimeiset viisi kuution palaa asukkaat saavat vapautettua ratkaisemalla viisi erilaista pulmaa. Pulmat ratkaistaan yksi kerrallaan, kunnes Isoveli toisin ilmoittaa.
– Se talo, joka saa ensimmäisenä kuutionsa valmiiksi, voittaa tämän viikon nimeämiskilpailun ja saa vallan päättää, ketkä asukkaat joutuvat tämän viikon häätöäänestykseen, Milena ja Salla lukevat erillisistä talojensa saamista kirjeistä.
Ylhäiset ja Alhaiset suuntaavat tahoillaan ensimmäisen pulman pariin.
Miten asukkaiden kilpailu etenee? Onko mittelöinti tasaväkistä, vai ottaako toinen leiri etumatkaa? Millaisia pulmia asukkaat vielä joutuvatkaan ratkomaan? Seuraa nimeämiskilpailun käänteitä Ruudun 24/7-palvelusta!
Nimeämiskilpailun lisäohjeet:
-
Molemmilla taloilla on tehtävälle oma suorituspaikka. Ylhäiset ratkaisevat pulmia neuvotteluhuoneessa, Alhaiset talon terassilla.
-
Pulmat ratkaistaan yksi kerrallaan numerojärjestyksessä.
-
Kun Big Brother ilmoittaa tehtävän alkavan, talot nostavat ensimmäisen pulman sille varatulle violetille alustalle liitutaulujen viereen ja poistavat hupun.
-
Kun talo on omasta mielestään ratkaissut pulman, on heidän kirjoitettava ratkaisu liidulla liitutaululle.
-
Pulmien ratkaisua vastaavia numerokoodeja saa yrittää lukkoihin ainoastaan, kun talo on omasta mielestään saanut ratkaistua pulman ja kirjoittanut sen vastauksen suorituspaikkansa liitutauluun.
-
Talot saavat kokeilla ainoastaan niitä koodeja, jotka he kirjoittavat liitutaululle.
-
Lukkoja ei saa yrittää avata vaihtelemalla numeroyhdistelmiä, ilman että yhdistelmä on kirjoitettu ensin taululle.
-
Seuraavaan pulmaan saa siirtyä vasta, kun talo on saanut edellisen pulman valmiiksi ja avannut pulman numeroa vastaavan numerolukon.
-
Pulmat 1-3 on toimitettu tehtävän suorituspaikalle. Kahteen viimeiseen pulmaan talot saavat lisäohjeet myöhemmin.
-
Muihin pulmiin ei saa koskea eikä niiden huppuja saa poistaa, ennen kuin talot ovat ratkaisseet edellisen pulman.